בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

איך לבחור נכון?

מנהלי שיווק, מערכות מידע ויזמים המעוניינים לפתח אפליקציה נתקלים הרבה פעמים בשאלה: איך בוחרים חברה ספציפית מתוך ההיצע בשוק? יש לנו מספר טיפים עבורכם.

מנהלי שיווק, מערכות מידע ויזמים, מעוניינים לבנות אפליקציה חדשה טובה יותר מזו שיש להם כיום או לבנות אפליקציה חדשה כי זה יכול להגדיל את המכירות בחברה, להעצים את חשיפת המותג, לייעל תהליכים בתוך החברה, ואפליקציה מקצועית וטובה יכולה להביא לרווחים משמעותיים של הרב מאוד כסף עבור החברה, וכאן נתקלים הרבה מאוד פעמים בשאלה הקריטית: איך אני בוחר חברה לפיתוח אפליקציות?

פרמטרים חשובים להצלחה בעת בחירת חברה לפיתוח אפליקציות

על מנת לענות על השאלה הזו חשוב לשים לב למספר פרמטרים קריטיים להצלחה של פיתוח אפליקציה ולא משנה מה היא יודעת לעשות!

חוק ראשון – אחריות מלאה על התהליך

לאור הניסיון הגדול מאוד שצברנו בפיתוח תוכנה משנת 2004 עוד לפני שהמציאו את האייפון, שמנו לב שהדבר החשוב ביותר בפרויקטים כמו פיתוח אפליקציות הוא שקודם כל יהיה לך "אבא ואימא" לפרויקט ושיקחו אחריות מלאה לתהליך מקצה לקצה. היות ומדובר בפרויקט מורכב וארוך אתם צריכים חברה לפיתוח אפליקציות שתקים צוות ייעודי ותצעד איתכם דרך ארוכה יחד וגם לאחר עליית האפליקציה לאוויר יוכלו להמשיך ולספק לכם פיתוחים נוספים, עדכונים ותמיכה שוטפת בכל אתגר שעולה. אם זה עדכוני גרסאות, עבודה מול החנויות של גוגל ואפל או חיבור לממשקים חדשים.


 חוק שני – איכות ההתנהלות והידע המקצועי

אחרי שנפגשנו עם החברה והתרשמנו שיש לנו את האנשים הנכונים לסמוך עליהם לטיפול בפרויקט פיתוח האפליקציה שלנו, יש לבחון את איכות ההתנהלות והידע המקצועי הנדרש לפיתוח האפליקציה שלכם. בכל יום יש אלפי אפליקציות שעולות לחנויות של גוגל ואפל וקימיים הבדלים רבים ברמת הפיתוח בין האפליקציות. הכל מתחיל מאיפיון אפליקציה, יצירת חוויית משתמש נכונה, ועד לתכנות עצמו. כחברה וותיקה לפיתוח אפליקציות אנחנו מופתעים המון פעמים כאשר מגיעים אלינו לקוחות עם אפליקציה "חצי אפויה" ברמת הקוד או מבנה לקוי של תהליך השימוש על ידי משתמש הקצה, וכאשר רוצים לבצע שדרוג אין אפשרות לעשות הרבה חוץ מלתכנת את האפליקציה מחדש… לכן, חשוב מאוד לוודא שעובדים עם טכנולוגיות עדכניות, ושמתבצע תיעוד של הקוד ברמת התכנות לכל פעולה באפליקציה באופן פרטני.


חוק שלישי – ריכוז הפעילות מול מנהל פרוייקטים

בכל פרויקט כזה חשוב לוודא שאתם מקבלים מנהל פרויקט אשר מרכז לכם את כל הפעילות של בניית האפליקציה ואתם אתם עובדים מולו בלבד. אתם לא צריכים להתפזר על פני אנשי מקצוע שונים כאשר כל אחד זורק את האחריות על איש מקצוע אחר. ככה עובדת חברה לפיתוח אפליקציות מקצועית. פיתוח אפליקציה טובה לא באמת יכול להתבצע כמו שצריך על ידי אדם אחד בלבד מוכשר ככל שיהיה, ונדרשת עבודת צוות של מספר אנשי מקצוע שיודעים לעבוד בתזמון מתאים כמו תזמורת, החל מהמאפיין, המעצבת הגרפית, צוות פיתוח, וצוות בדיקות QA. יש הרבה תהליכים באמצע הדרך שכל התזמורת הזו מתקשרת בינה לבין עצמה, ואת התוצאה של כל שלב בתהליך צריך לשקף אליך הלקוח.


חוק רביעי – לוחות זמנים

יצאנו לדרך! בשעה טובה אחרי כל המשא ומתן וקביעת לוחות זמנים חתמתם על ההסכם עם החברה לפיתוח אפליקציות והפרויקט החל לנוע. סיימתם אפיון ונמצאים באמצע תהליך עיצוב האפליקציה. פתאום סמנכ"ל השיווק או המכירות מבקש להכניס מודול חדש באפליקציה של הצגת קטלוג מוצרים של החברה ומתן אפשרות לרכוש את המוצרים און ליין באשראי בתוך האפליקציה. רגע! יש בעיה – כל המודול הזה לא נמצא בכלל בתוך הדרישות המקוריות של האפליקציה! כעת מנהל הפרויקט צריך לחזור למאפיין ולכתוב את כל הדרישות במדויק איך מתבצע התהליך בתוך האפליקציה, לבדוק עם צוות הפיתוח את היקף הזמן הנדרש לתכנות המודול, ולחזור ללקוח אם הצעה ולשקול האם להכניס את זה לפיתוח מיידי או להשאיר את זה לגרסאות עתידיות של האפליקציה, אם שמתם לב יש כאן תהליך המורכב מעבודת צוות מקצועית וחברת פיתוח אפליקציות עם ניסיון כמו של שטיבל קום יודעת לטפל בתהליך הזה בצורה מושלמת.


חוק חמישי – ניסיון זה שם המשחק!

חברה לפיתוח אפליקציות רצינית ומקצועית לא תהסס להראות לכם דוגמאות אמיתיות של אפליקציות שפותחו על ידה. תסתכלו, תשאלו שאלות ותנסו להבין את התהליך שבוצע באפליקציות שפותחו, היכן היו האתגרים ואיך פתרו אותם. תפעילו את האינטואיציה שלכם ותחושו אם אתם מקבלים תשובות כנות ואמיתיות ואם יש אפליקציות שלא הצליחו תנסו להבין מדוע. הרבה מאוד פעמים פיתוח האפליקציה בוצע בצורה מושלמת, אבל כשהגיעו לשיווק האפליקציה נגמר האוויר, או שהיזם לא ידע כיצד לשווק נכון את האפליקציה וכו. חשוב להבין כי קיימות הרבה סיבות היכולות לגרום לאפליקציה לא להצליח, ואם אין לה אלפי הורדות זה לא אומר עדיין שפרויקט הפיתוח לא בוצע כמו שצריך. לנו בחברת שטיבל קום יש ניסיון גדול מאוד בעבודה מול מנהלי/ות שיווק, מנמ"רים, וסטארטאפים ויכולים להראות קבלות של הצלחות בביצוע פרויקטים מורכבים של פיתוח אפליקציות.

לכן תפתחו את העיניים, תשאלו, תקשיבו, ואם קיבלתם תשובות טובות, צאו לדרך, בהצלחה.

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
Previous slide
Next slide

שאלה?
כתבו לנו!