בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

פרילנס או חברה?

האם יש יתרון לעבוד עם פרילנס על פני חברה מוכרת? שאלה שאנו נתקלים בה הרבה וההחלטה שלכם תשפיע על כל התהליך. אז מה אתם צריכים לדעת לפני קבלת החלטה?

במהלך 20 שנה האחרונות פגשנו הרבה יזמים שרוצים לפתח רעיון שישנה את העולם או את חלקו… ובגלל אילוצי תקציב הרבה מאוד פעמים, היזמים שוכרים פרילנסרים אשר יבצעו את העבודה במחיר זול יותר מחברה מסודרת עם מתכנתים בעלי ניסיון, המצער בכל הסיפור הוא שפרוייקטים כאלו לרוב מתרסקים ובמעט מאוד של המקרים מצליחים להגיע לקו הסיום בלי אוויר, וללא יכולת להמשיך לתפקד הלאה.

למה זה קורה?כשיזם מתחיל לפתח רעיון ראשוני, אין לו מושג מה באמת נדרש מבחינה טכנולוגית על מנת להפוך את הרעיון למוצר מצליח, גם אם נדמה לו שהוא יודע בדיוק מה נדרש, כי הוא קרא על כך בגוגל ובכמה אתרים שעוסקים בטכנולוגיה, אנו נדהמים המון פעמים מהפער שיש בין ההנחות הראשוניות של היזם, ובין מה שנדרש באמת טכנולוגית להבטיח הצלחת המוצר.

בשלב זה, היזם מבצע סבב פגישות עם חברות לפיתוח אפליקציות וחברות לפיתוח תוכנה, והיזם מתחיל לקבל הלם עד זעזוע מהמחיר שנדרש להשקיע בפיתוח הפרויקט, אבל הוא לא מוכן לעצור בשלב זה ולגייס כסף, ועל מנת להוזיל עלויות פיתוח שוכר פרילנסר שיבצע את עבודת הפיתוח, ומשוכנע שאם יקדיש את כל כולו לעבוד יחד עם הפרילנסר וילווה מקרוב את כל התהליך זה יבטיח את הצלחת הפרויקט.

 רשימה (חלקית) של התירוצים שתשמעו מפרילנסרים

המנוי לא זמין, נסה בשעה מאוחרת יותר… כנראה הבחור לא ישן כל הלילה. [פיתוח אפליקציה עם פרילנס או חברה?]
"שומע? אני מאוד מצטער אבל התחלתי כעת עבודה חדשה בחברה גדולה, ואין לי יותר אפשרות להמשיך עם הפרויקט."
"אני נוסע לטיול בהודו, חוזר עוד חודשיים ונוכל להמשיך…"
התחלתי עבודה חדשה, ואני יכול להמשיך עם הפיתוח 3 פעמים בשעות הלילה.
"אני רואה שהעבודה הרבה יותר גדולה משחשבתי, ולכן צריך להוסיף עוד X ש"ח, אם אתה לא מוכן אני מפסיק לעבוד". 
סדרת הפעולות הנדרשות בכל תהליך פיתוח (פיתוח אפליקציות לאייפון | פיתוח אפליקציות לאנדרואיד) הן מורכבות וקריטיות להצלחת כל פרויקט פיתוח תוכנה קטן וגדול:

אפיון מערכת.
עיצוב UI/UX.
פיתוח צד שרת.
פיתוח צד לקוח.
בדיקות. 
כל אחד מהנושאים הללו דורשים השקעת חשיבה, זמן, ומקצועיות שאין לפרילנס בודד, בדרך כלל הוא יהיה חזק בתחום אחד בלבד, תחשבו לבד האם הייתם ניגשים כך לבנות את הבית בו אתם גרים.
כפי שאתם כבר מבינים כמה שהפרילנס יהיה סופר מקצועי, אין לאדם בודד באמת יכולת לפתח מערכת מורכבת ללא תקלות משמעותיות שיגרמו בסופו של תהליך לעלויות יותר יקרות, או לעצירת הפרויקט באמצע פיתוח.

נניח ואנחנו אופטימיים (כמו כל היזמים…) וסיימנו את שלב הפיתוח, מה קורה לאחר מכן? האם יש אחריות על הפיתוח? האם יש תמיכה במידה ונמצאו באגים בתוכנה? (תמיד יש). מה ההתחייבות לגבי פיתוחים נוספים? במידה ואני מעוניין להמשיך ולפתח עצמאית האם ניתן? האם הקוד נכתב בסטנדרטים מקצועיים המאפשרים למתכנת אחר להיכנס לקוד ולהמשיך פיתוח? האם יש אבא ואימא לפרוייקט?

למסקנה, אני חייב לסייג ולומר שיש פרילנסרים טובים ומקצועיים, אבל צריך לדעת מתי אפשר להשתמש בהם, אם יש לכם "פיקים" נקודתיים, בהחלט ניתן וראוי להפעיל פרילנסרים, אך אם אתם צריכים פיתוח אפליקציה או פרוייקט תוכנה משמעותי, הסיכון שאתם לוקחים גדול מידי, ואם אין לכם מספיק תקציב עדיף לא לעשות את הפרויקט בכלל, מאשר לבצע ולהיתקע באמצע פיתוח.

לכל שאלה או התלבטות השאירו פרטים ונחזור אליכם.

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
שקופית קודמת
שקופית הבאה

שאלה?
כתבו לנו!