בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

פיתוח אפליקציות לילדים

עד לפני 10 שנים לערך, היה מאד לא נפוץ לראות ילדים בגילאי בית ספר יסודי מחזיקים במכשיר חכם השייך רק להם. אך כיום המגמה שונה לחלוטין.
פיתוח אפליקציות לילדים

הורים רוכשים לילדיהם מכשיר אישי שבאמצעותו הם שומרים על קשרים עם חברים, וגם עושים שימוש בשלל יישומים שהם מורידים למכשיר. אם תחילה מפתחי האפליקציות היו עובדים על פיתוחים המיועדים לקהלי יעד בגילאים בוגרים יותר, הרי שכיום המגמה שונה לחלוטין: גם קהל הילדים הפך לקהל יעד שמפתחים עבורו אפליקציות.

מאחר ומדובר על פיתוח אפליקציות לילדים, על קהל יעד שונה המבוסס על ילדים בגילאים שונים, הרי שבעת שמפתחים אפליקציה המיועדת לילדים, צריך לשים את הדגש על פרמטרים שונים לחלוטין.

פיתוח אפליקציות לילדים – על מה חשוב לתת את הדעת

לפניכם, 5 הדגשים החשובים ביותר עם פיתוח אפליקציה לילדים. היצמדות לדגשים אלו משפרת את חווית המשתמש ומבטיחה קהל אוהד, נאמן וגדול יותר לאפליקציה:

פחות מלל, יותר תמונות

כאנשים בוגרים סביר להניח כי אתם צורכים את המידע שאתם זקוקים לו דרך מלל. ילדים לעומת זאת, ככל הנראה יאבדו מהר מאד עניין באפליקציות הגדושות במלל. החוויה שהילדים אוהבים לצרוך היא החוויה החזותית, שבאה לידי ביטוי בין היתר בסרטונים וגם בתמונות. אפשר לחלק את האפליקציות בהן הילדים משתמשים ל-2 סוגים שונים:

  • אפליקציות בידוריות (משחקים, קריוקי, תוכנות עריכה וכיוצא בזה)
  • אפליקציות לימודיות-חינוכיות (לימודי אנגלית, תרגול חשבון ועוד) 


כל עוד האפליקציה מוגדרת כאפליקציה לקהל הילדים, היא חייבת להיות מבוססת על תמונות ואיורים ועל כמה שפחות מלל. לילדים קל יותר להתמצא במרחב שכזה, תוך שהם רוצים לצרוך את המידע בכמה שפחות זמן.

שימוש בצבעים אטרקטיביים

האפליקציות המיועדות ל"מבוגרים" (החל מאפליקצית הבנק ועד תוכנות הניווט), מעוצבות בצבעים התואמים את המותג/חברה. עם זאת, פיתוח אפליקציות לילדים הן מראש אפליקציות צבעוניות יותר, ססגוניות יותר ומזמינות יותר מבחינת המעטפת העיצובית. הסיכוי כי ילד ימשיך להשתמש (או מלכתחילה להוריד) אפליקציה נטולת צבעים והשקעה בעיצוב, נמוך מאד.

השפה – בגובה העיניים

לא משנה כלל אם האפליקציה שלכם מגלמת בתוכה מטרה לימודית או חינוכית, הרי שהיא חייבת לדבר בגובה העיניים. חשוב לציין כי כשמדברים על פיתוח אפליקציות לילדים, מדברים על מצעד גילאים רחב מאד:אפליקציות לילדים בגילאים 6-10 (לרוב ישתמשו במכשיר של ההורים)
אפליקציות לילדים בגילאים 11-14 (משתמשים במכשיר אישי השייך להם) 
ילדים הלומדים בחטיבה שירצו לתרגל את אוצר המילים באנגלית באפליקציה חינוכית לדוגמא, יתנו עדיפות ברורה לאפליקציה ידידותית ונגישה יותר מבחינת השפה.

 היכרות עם עולם הילדים – חובה!

כאנשים בוגרים המפתחים אפליקציות למבוגרים, הרי שהיקף הבדיקות המקדימות שתצטרכו לעשות הוא מזערי בהשוואה לפיתוח אפליקציות לילדים. עולם הילדים הוא עולם דינאמי, שמשתנה בקצב מסחרר. עולם הילדים של היום אינו עולם הילדים שהיה בילדותכם, כך שלפני פיתוח אפליקציה לילדים חשוב לערוך בדיקות שונות. המטרה? להבטיח התאמה אידיאלית לקהל היעד.

מה חשוב לבדוק?

  • האם האפליקציה מיועדת לבנים, בנות או לשניהם
  • טווח הגילאים הרלוונטי לאפליקציה
  • חשבו על בידול עסקי / רעיון חדשני לאפליקציה
  • על איזה צורך אמורה לענות האפליקציה שלכם 


פיתוח אפליקציות לילדים – דגש על חווית המשתמש:

מה חשוב לדעת? לא אחת נאמר כי קהל הילדים הוא הקהל האמין ביותר – שכן הוא לא חושש לשקף את מה שהוא חושב בכל רגע נתון. ישנה חשיבות אדירה לרושם הראשוני ולחוויה הכוללת של הילדים מהשימוש באפליקציה! לכן, העניקו חשיבות לחווית המשתמש: דגש על אפליקציה מהירה! (ילדים לא ימתינו לאפליקציה שתטען, אלא יעברו למתחרה), ניווט קל בין החלונות השונים באפליקציה, גופנים ברורים, מעטפת צבעונית ומזמינה.

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
שקופית קודמת
שקופית הבאה

שאלה?
כתבו לנו!