בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

תחזוקת אפליקציות

בשעה טובה יש לכם אפליקציה שמככבת בחנויות האפליקציות, אתם יכולים לשבת רגל על רגל ולספור הורדות? אז זהו, שלא. הצלחה צריך לשמר!
תחזוקת אפליקציות

בזמן שאתם לא פועלים על מנת לשמר ולתחזק את האפליקציה שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם שוב בנקודת ההתחלה.


הצלחה של אפליקציה נמדדת על פי מספר פרמטרים משתנים:

  • כמות ההורדות
  • אחוז נטישת המשתמשים
  • פידבקים וחוות דעת
  • רווח כלכלי ועוד…

תחזוק של אפליקציה מבקש לשמר מצב קיים. על מנת להמחיש את חשיבות תחזוק האפליקציה, ניתן לקחת לדוגמא אדם שהצליח להשיל כ-20 קילוגרמים ממשקלו. לאחר שהוא עמד ביעד, הוא יכול להכתיר את הדרך כהצלחה.

על מנת לשמר את אותה הצלחה, הוא צריך לתחזק את הדיאטה ולהמשיך להיצמד לתפריט תזונה מאוזן, אורח חיים בריא ופעילות גופנית. מדוע? משום שאיום העלייה במשקל הוא איום ממשי.

כבעלי עסקים, חשוב שגם אתם תשמרו את ההצלחה הגדולה שלכם. אפליקציה מצליחה היא אפליקציה שנהנית מהורדות יפות ומקהל רב של משתמשים. כאלו העומדים בראש האפליקציה, יש לכם אחריות גדולה כלפי אותה קהילה.

אז מה חשוב שגם אתם תדעו על תחזוק של אפליקציה, ואיך הוא קשור לחווית המשתמש?

יש לכם אפליקציה, אך היא לא תומכת מכשירים חדשים


גם אתם כנראה למדתם כבר שקשה מאד לעמוד בקצב התפתחות הטכנולוגיה. החידושים המרגשים של היום, ככל הנראה לא יהיו רלוונטים בעוד כשנה. בשורות ששינו את עולמכם לפני כעשור? כיום נראות לכם כמיושנות ותמימות. ואכן, הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, להתרחב וכך להפוך את חייהם של משתמשים רבים לקלים יותר. כשמדובר על תחזוק אפליקציה, מדובר בעיקר על היכולת שלכם להדביק פערים עם הטכנולוגיה.

לדוגמא: נניח והשקתם אפליקציה נפלאה לפני כחמש שנים. ישנה סבירות גבוהה, כי האפליקיה לא תתאים לכל העדכונים החדשים שבמערכות ההפעלה – אנדוראיד וגם IOS. אם לוקחים לדוגמא את חברת "אפל", הרי שהיא עומדת בקצב של השקת אייפון חדש כמעט בכל שנה. עליכם להבטיח כי האפליקציה שלכם מעודכנת לגרסה הנוכחית שלה המכשיר, וכי היא פעולת בו באופן מיטבי.


רענון האפליקציה שלכם – עד כמה הוא חשוב?

חשוב עד מאד! לא משנה עד כמה האפליקציה משרתת את המשתמשים, הרי שחשוב מדי פעם לרענן אותה. שימו לב כי אותם רענונים לא צריכים לשנות את פני האפליקציה, את התכלית שלה או את האריזה הגרפית שלה. מספיק פיצ'ר אחד שיקל על המשתמשים בכדי לדייק אותה יותר. שירות של תחזוק אפליקציות שם את הדגש על השארתכם רלוונטים אל מול קהל היעד. עליכם לזכור כי המשתמשים שלכם נמצאים בהצפה: הצורך שאתם עונים עליו, מוצע גם על ידי המתחרים שלכם. הבחירה בכם איננה ברית, ובכל רגע נתון יכולים המשתמשים לנטוש לאפליקציה אחרת במרחק הורדה אחת בלבד.

אותם שיפורים קטנים ודיוקים של האפליקציה, תורמים אמנם באופן ישיר למשתמשים, אך גם לכם:
אתם משתקפים כעדכניים וחדשניים
המשתמשים תופשים אתכם כאיכפתיים
שיפור אלמנטים באפליקציה מצייר אתכם כיצירתיים
אפליקציה מעודכנת ומתוחזקת נותנת את התחושה של משהו דינאמי וחי

כן, באפליקציות לעתים גם ישנן תקלות!

רגע לפני שאתם משיקים את האפליקציה, חברת הפיתוח מעבירה אותה בבדיקת QA. אנו מאמינים שהבדיקה הזו היא אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך של פיתוח אפליקציה. למרות הכל, באגים ותקלות קטנות אינם זרים בסביבה דיגיטלית, כך שצריך לקחת זאת בחשבון. שירות של תחזוק אפליקציות גם סורק את האפליקציה, בודק אותה לאורכה ולרוחבה ומנסה לאתר כשלים שונים שיש לתקנם.

צאו מנקודת הנחה, כי משתמשים שיזהו באג, לא בהכרח יפנו אליכם וישתפו אתכם בתקלה. רובם הגדול, פשוט ינטוש את האפליקציה ויחפש חלופה אחרת. ישנו קשר ישיר בין העירנות והאיכפתיות שלכם, לבין חווית המשתמש. בזירה דיגיטלית שבה הכל קורה מהר – בכאן ועכשיו, אין מקום לטעויות, עיגולי פינות או שאיפה לבינוניות. תיקון מידיי של תקלות משפיע ישירות על חווית המשתמש, לטובה!


אז מה קורה כשהאפליקציה לא מתוחזקת ומעודכנת?

פגיעה ישירה בחווית המשתמש
כתוצאה מכך: אחוזי נטישה גדלים
שגרירים טובים שהיו לכם הופכים למשמיצים
פגיעה במוניטין: אתם נתפשים כלא מעודכנים ורלוונטים
הפסד כספי אדיר בעקבות מכירות נמוכות, הורדות נמוכות ועוד…

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
Previous slide
Next slide

שאלה?
כתבו לנו!