בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

תהליך הקמת אפליקציה

יש לכם רעיון או חזון לאפליקציה הגדולה הבאה? בניית אפליקציה היא תהליך הדרגתי שנבנה יחד אתכם וחשוב שתכירו את כל השלבים בדרך להקמת אפליקציה מצליחה.
תהליך הקמת אפליקציה

הסמארטפון שלכם כבר מזמן אינו מכשיר שרק מקבל ומוציא שיחות. כיום, המוני משתמשים ברחבי העולם משתמשים בו כנגן מוסיקה, מנווט בדרכים, וכמכשיר הסופר צעדים, העברת כספים, ועוד, ועוד שימושים רבים. אם גם לכם יש רעיון או חזון באשר לאפליקציה הגדולה הבאה – דעו מהם השלבים העיקריים בדרך לבנייתה.

לאחר שעברתם את השלב הראשון והחשוב הנקרא 'אפיון אפליקציות', אפשר לגשת לשלב הבא והחשוב 'עיצוב אפליקציות' או בשפה המקצועית יותר בניית חוויית המשתמש באמצעות UI/UX.

כך או כך, חשוב שהרעיון שלכם יהיה כמה שיותר מגובש רגע לפני תחילת בניית האפליקציה. כשמתעמקים ברעיון, לא מספיק להגדיר את האפליקציה כ"משחק מדהים וחדשני". עליכם לפרק את הרעיון שלכם לגורמים הבאים:

  • מהו הערך המוסף של האפליקציה
  • מי עתיד להוריד / להשתמש באפליקציה
  • באיזו מערכת הפעלה היא תעבוד

ככל שמגדירים את מאפייני האפליקציה בצורה נרחבת יותר, כך יש לכם יותר מידע ביד שבאמצעותו ניתן לעבוד, לעבד את הרעיון ולחדד אותו.

אופי המשתמשים וחווית משתמש:

בעוד ישנן אפליקציות שיוצרות מהפכה והופכות למאד מדוברות, גם ישנן אפליקציות שלא בדיוק זוכות לאהדת המשתמשים. אמנם אין באמת נוסחה מנצחת לאפליקציה המנצחת, אך בהחלט אפשר לומר כי הסיכויים להצלחת האפליקציה עולים עם הגדרה נכונה לקהל היעד ודגש על חווית המשתמש. עליכם לצאת מתוך נקודת הנחה כי הגדרת מדויקת של קהל היעד, תאפשר לכם לעשות בחירות טובות יותר. לדוגמא: מובן כי אפליקציה המיועדת לבני נוער, תהיה מעוצבת ומונגשת בצורה שונה בהשוואה לאפליקציה המיועדת לבני הגיל השלישי לדוגמא.

כל קהל יעד מאופיין בתכונות, הרגלים והתנהגויות שונות – ובכדי להבטיח שימוש אידיאלי באפליקציה על ידי אותו קהל, יש לבצע את כל הבדיקות הנדרשות. בשלב מתקדם גם יופקו סקיצות המדמות את מסכי האפליקציה – זאת בהתאם לאיפיון קהל היעד.

העיצוב הגרפי של האפליקציה:

גם אם הרעיון שלכם יהיה חדשני וחסר תקדים, סביר מאד כי הוא לא ישרוד מבלי שהוא יעוצב כנדרש. כשם שהעיניים אוכלות לפני הפה, כך גם העיניים מתרשמות מהאפליקציה הרבה לפני השימוש בה. חשוב מאד לדבוק בסטנדרט העיצוב הגבוהה ביותר, ולהתאים את כל המעטפת העיצובית בהתאם לקהל היעד, אופי המותג שלכם ואופי האפליקציה.

כשמדברים על עיצוב מדברים בעיקר על הצבעים המובילים את המסכים, הפונטים, גודל הפונטים, צבעי הלחצנים וכיוצא בזה. בכוחו של עיצוב נכון לקדם את האפליקציה שלכם, אך בכוחו גם לגרום לתגובות אדישות כלפיה.  הגדירו לעצמכם מטרה מדידה.

פיתוח אפליקציות היא סוג של הגשמת חלום. עם זאת, לכל אחד יש ציפיות שונות מהאפליקציה שלו: ישנם אלו המעוניינים להתעשר מהאפליקציה ואלו שרוצים בעיקר לעשות מען למשהו האנושות. חשוב מאד שתגדירו את המטרה שלכם בצורה בהירה ועניינית. לא מספיק להגיד "אני רוצה שהאפליקציה תצליח", אלא שחשוב בעיקר להבין מהי ההצלחה: להרוויח כסף, עשרות אלפי הורדות, ביקורות טובות של גולשים וכן הלאה. הגדירו לעצמכם מטרה מדידה שיהיה ניתן להבין בסופו של תהליך האם אכן עמדתם ביעד.

ואל תשכחו לרגע – התקציב:

בניית האפליקציה היא תהליך הדרגתי שנבנה יחד אתכם בשיתוף פעולה מלא. על האפליקציה שלכם יעבדו מספר אנשי מקצוע: מהמתכנת, דרך המעצב הגרפי ועד בודקי התוכנה. חשוב מאד שיהיה לכם תקציב ברור ומוגדר לעבוד לפיו, זאת בכדי לחלק אותו נכון בין כל הנוגעים בדבר, ובעיקר למנוע מקרים בהם תסיימו את כל התהליך עם חור בכיסים.

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
Previous slide
Next slide

שאלה?
כתבו לנו!