בלוג שטיבל לפיתוח אפליקציות חכמות

אנליטיקה לאפליקציות

בעוד המשתמשים יכירו היטב את האפליקציה שלכם, אתם לא תוכלו להכיר כל אחד ואחד מהם. בדיוק בגלל קיימים כלים המבצעים אנליטקה לאפליקציות.
אנליטיקה לאפליקציות

למרות שכל האינטראקציה ביניכם ובין המשתמשים מבוססת על שיח דיגיטלי-וירטואלי, עדיין תוכלו לדעת לא מעט עליהם. ואם להיות מדוייקים? על דפוסי השימוש וההתנהגות שלהם בתוך היישומון שאתם מריצים.ידוע הוא כוח, ובמקרה הזה המידע שתוכלו לקבל אודות תנועת המשתמשים, יאפשר לכם לשמר את הסטנדרט הקיים, לעבוד על גרסה משופרת ולדייק את תכני האפליקציה שלכם.

ישנם כיום מספר כלים באמצעותם תוכלו לבצע את אנליטיקה לאפליקציות. המשותף לכולם הוא האפשרות שלכם להחזיק במידע שבאמצעותו אתם יכולים להדביק פערים, להדגיש את הבידול שלכם ולזהות "חורים" באפליקציה שאפשר למלא אותם במידע, תוכן חדש או בהחלפתם בנתונים אחרים.

אז מה האנליטיקה יכולה לעשות בעבורכם?

ישנם מספר כלים באמצעותם תוכלו לבצע אנליטיקה לאפליקציה שלכם, ביניהם: גוגל אנליטיקס, mixpanel ו-countly. איזה מידע נגיש לכם דרך כלים אלו? בכמה חלונות באפליקציה בילו המשתמשים כמה זמן שוהה כל משתמש בכל חלון.

פילוח הקהל: מאיזו מדינה בעולם המשתמשים שלכם?
כמה עסקאות מתבצעות באפליקציה שלכם?
המשתמשים יוצאים במהירות מדף הבית? נסו להבין מדוע!

כלי האנליטיקה למעשה ממקדים את תשומת הלב שלכם, וגורמים לכם לעשות בדק בית בפנימי.אחד הדברים שיכולה לעשות בעבורכם האנליטיקה, היא לשקף בפניכם את טיבו של מפגש ההיכרות של המשתמשים עם דף הבית של האפליקציה. אפשר לדמות את המפגש הזה לדייט ראשון: כבר מהשניה הראשונה אפשר לדעת אם ישנו פוטנציאל או לא.


כך, ישנם משתמשים שרק מהתרשמות מדף הכניסה, יכולים להחליט כי הורדת האפליקציה הייתה טעות, הם ימהרו למחוק אותה וכך אתם סופרים נוטש נוסף. אתם מזהים כי ישנו שיעור עזיבה גבוה את האפליקציה כבר מעמוד הכניסה?בדקו מה יכולה להיות הסיבה: צבעים זוהרים שפוגעים בחווית המשתמש פונטים גדולים שפוגעים בתוצגת המידע חלונות קופצים שמסתירים את החלון המרכזי עם פתיחת האפליקציה היא נסגרת ועוד…

"זמן ההמוצע של כל משתמש אצלי הוא דקה. מה זה אומר?"

מדובר על נתון חשוב מאד, פשוט מאחר והוא משקף את שביעות רצונם של המשתמשים: זמן גלישה רב מעיד על הנאה מהתכנים, בעוד יציאה מהירה מעידה על חוסר עניין.עם זאת, לעתים הזמן הוא לא האינדיקציה היחידה לשביעות רצון גבוהה. לדוגמא: משתמש שנכנס לאפליקציית הבנק לבדוק את מצב העובר ושב (פעולה שלוקחת כמה שניות).

משתמש הנכנס לאפליקציית הרכבת על מנת לבדוק מתי הרכבת הבאה (פעולה של מספר שניות) מנגד, אם האפליקציה שלכם עוסקת במכירת פריטי לבוש, והמשתמשים שלכם יוצאים תוך דקה, אמורה להידלק לכם נורה אדומה.עסקאות לא מתבצעות בדקה, אלא שנדרשות כמה דקות על מנת לבחור את הפריט, למלא פרטי כתובת משלוח ופרטי אשראי. במילים אחרות? משתמש שיצא כעבור דקה אחת מהאפליקציה, גם לא רכש בה דבר ככל הנראה.

אנליטיקה לאפליקציות ושימור המשתמשים בבית

כלי האנליטיקה השונים מאפשרים לכם להיות פשוט טובים יותר!כשאתם מקבלים מידע מפורט כל כך אודות תנועות והתנהגויות המשתמשים, אתם יכולים להסיק המון מסקנות. בהתאם, תוכלו לפעול על מנת לשפר את נראות האפליקציה, לשדרג את חווית המשתמש ולדייק את התכנים בהתאם למה שהמשתמשים שלכם רוצים לקבל.

בנוסף, אתם יכולים לבצע השוואות נתונים מחודש לחודש, וכך לראות אם אתם במגמת נסיקה או נסיגה. כל עוד אתם מבחינים בהתקדמות, הרי שאתם יכולים להבין כי הסקת המסקנות שלכם בעקבות האנליטיקה שביצעתם, הייתה נכונה. באופן זה, אתם נמצאים דרך קבע בתהליכי התייעלות ועיצוב המותג שלכם.

אנו בשטיבל קום נשמח לייעץ לכם לגבי כלים אנליטיים שתוכלו לחבר לאפליקציה שלכם כדי להכיר את המשתמשים שלכם טוב יותר. למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל עת.

מנחם ודן

שותפים לדרך כבר למעלה מעשרים שנה, ומומחים טכנולוגיים לפיתוח אפליקציות מדהימות, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום ולאתגר אותנו.

חברה לפיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות ועוד הרבה

צריכים אבא ואמא לאפליקציה שלכם? אנחנו הכתובת עבורכם, משלב הרעיון עד לפרסום בחנויות.
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
אפליקציות שיצאו מכאן לשוק
אתם מוזמנים לראות
Previous slide
Next slide

שאלה?
כתבו לנו!